Toerroeien 2021

Het afgelopen jaar was evenals 2020 een moeilijk jaar door de corona beperkingen.
De lijst met de toertochten kwam laat binnen, maar snel zijn we enkele tochten gaan selecteren die er aantrekkelijk uitzagen. Er kwamen ook snel verschillende inschrijvingen. 13 personen hebben zich toch aangemeld voor tussen de 30 en 40 plekken. Helaas gingen de meeste tochten niet door. Met twee uitzonderingen.  Op 5 september zijn we met 8 personen naar Uithoorn geweest voor de Ronde Venen tocht.

Door het Hollands polder landschap met sluisjes, een heerlijke lunchplek en als afsluiting een
maaltijd bij URKV Michiel de Ruyter. Een aanrader voor volgende jaren. Op 12 september met vier personen de Pannenkoekentocht van Roermond naar Thorn en terug.

Iets verder van huis, maar met een overnachting is het net vakantie.Heel bijzonder om op
de Maas te varen met stroming en scheepvaart. De cursus roeien op stromend water is een prĂ©, al kregen we een stuur van de roeivereniging Aeneas. De pannenkoek in Thorn was een hele maaltijd. Hopelijk kunnen we in 2022 weer aan wat meer tochten deelnemen. Houd de kalender in de gaten en schrijf je bijtijds in. Zeker wanneer we boten willen lenen of huren is het zaak om op tijd een ploeg te hebben. Soms is er met eigen boten nog wat meer mogelijk. Maar dan hebben we een auto met trekhaak en een chauffeur met BE-rijbewijs nodig. Via de KNRB zijn ook verschillende tochten in binnen- en buitenland georganiseerd en kijk ook eens naar de botenwagens.

We wensen allen een goed roeijaar op ons eigen Waaltje en ook (ver) daarbuiten.
Magda Hensen
Hans Stoffer