Midweekroeien 2023

Ook dit jaar gaan we weer midweek-roeien. Zoals voorheen op de 2e vrijdag van de maand..

Het schema ziet er dan als volgt uit:

Vrijdag 12 mei 2023              Gorcumse Roei- en Zeilvereniging in Gorcum

Vrijdag 9 juni 2023                 R.V. De Hoop in Amsterdam

Vrijdag 14 juli 2023   R.V.       De Eem in Baarn

Vrijdag 11 augustus 2023      R.V. Leerdam in Leerdam

Vrijdag 6 september 2019      R.V. Viking in Utrecht met na afloop een gezamenlijk eten ter afsluiting van het seizoen.

De spelregels zijn ongewijzigd. Intekenlijsten op het mededelingenbord. Bij meer inschrijvingen dan beschikbare plaatsen geldt “ wie het eerst komt….” , met de uitzondering dat degene die al 3 maal is mee geweest dan reserve staat. Mocht de lijst al “vol” zijn, teken dan toch in. Vaak vallen er weer mensen af en is er alsnog plaats.

Om parkeerproblemen te vermijden reizen we met zo min mogelijk auto’s. De reiskosten bedragen 25 cent per kilometer en worden gedeeld door het aantal inzittenden.

Op het water proberen we elkaar in het vizier te houden. Hebben we in elke boot tenminste één mobiele telefoon en houden we optimaal rekening met elkaar.

We vertrekken van het clubhuis meestal om 8:00 uur en na terugkomst helpt iedereen mee met het afladen, schoon maken en opruimen van de eigen boten. Voor de eerste tocht vertrekken we echter om 9.00 uur omdat dan bij aankomst in Amsterdam voordelig kan worden geparkeerd, terwijl we met openbaar vervoer naar De Hoop reizen.

De kosten voor deelname aan de tochten liggen dit jaar helaas wat hoger dan voorheen omdat de verschillende verenigingen hun tarief hebben aangepast en wij dus ook. Het tarief voor een leuke roeidag blijft beperkt tot €10,00. Vooralsnog cash te voldoen voor vertrek.

Wij hopen op goed weer en zien uit naar een gezellig midweek roeiseizoen.

Henny Bakker, Anneke Bosman, Jos van Herk, Theo Brunia

Reeuwijk