Midweekroeien

Eindelijk is het zover! Na 2 jaar weer een midweektocht.
Op 13 mei gaan we roeien op de Vlist. Voor de nieuwe leden, en voor die al langer lid zijn, even toelichten wat midweekroeien is. De naam is misleidend, want het is nooit midweek maar altijd op een vrijdag, t.w. de tweede vrijdag van de maanden mei t/m september. En er wordt ‘buiten de deur’ geroeid. Soms organiseren we het zelf met eigen boten, zoals 13 mei, maar meestal zijn we te gast ergens in het land. En er is zo veel mooi roeiwater in Nederland. Wat te denken van de Reeuwijks Plassen of een tocht door Den Bosch, Wageningen of Delft, teveel om op te noemen. Dit staat er deze zomer op het programma:

• 10 juni RV De Krom in Woerden
  • 8 juli RV Rijnland in Leiden
  • 12 augustus RV Weesp in Weesp
  • 9 september RV De Viking in Utrecht

Nog even wat praktische info. Deelname bedraagt EUR 7,50pp. We proberen met zo min mogelijk auto’s te gaan. De chauffeur krijgt EUR 0,25 per km, wat door de meerijders met elkaar wordt betaald. Tussen de middag zoeken we een gezellig restaurantje voor de lunch die voor eigen rekening is. Je kunt natuurlijk altijd een lunchpakket meenemen. Het is een toertocht, dus
er wordt zoveel gevaren in wherries. En het is altijd heel gezellig. Let op de aankondigingen op het prikbord in de gang of op de site en meld je aan, alleen of met je roeimaatje(s).

Reeuwijk