Terugblik op de wijnproeverij!

Op 3 november hadden we de Witte Wijnproeverij. Marcel, die helemaal wat zijn werk betreft in het wijngebeuren zit, heeft ons die avond kennis laten maken met vijf heerlijke witte wijnsoorten. Heel verschillend van smaak, geur en kleur. Dat heeft o.a. te maken met de soort druiven maar ook op welk halfrond die druiven gerijpt zijn.

Na het kennismakingsrondje met de wijnen, was er een tweede ronde waar dezelfde wijnen “blind” geproefd werden.

Het was daarop natuurlijk de kunst om de wijnen te herkennen. En Han heeft wat dat betreft wederom blijk gegeven van goede smaakpapillen. Hij won de mooie fles wijn die voor de winnaar was gereserveerd.

Bij deze willen we Marcel hartelijk bedanken voor zijn bijdrage aan wijnen, deskundige uitleg en voorbereiding aan het hele wijngebeuren!

Het was echt een gezellige avond die we afsloten met het samen nog wat genieten van de wijn en de kaas die we via Kaasboer De Weypoort uit Barendrecht, met een flinke reductie besteld hadden. Heel verschillende soorten lekkere kaasjes, precies passend bij deze gelegenheid!

Alles bij elkaar een waar feestje en een leuke avond om op terug te kijken.

Namens de activiteitencommissie,

Els Huisman

Foto’s zijn hier te bekijken (alleen toegankelijk voor leden).