Geen evenementen

Ben jij op zoek naar een leuke spetterende sport?Dan is dit je kans! Neem nu een proefles roeien!

Het jeugdteam van Roeivereniging Barendrecht bestaat uit een leuke actieve groep van jongens en meiden tot achttien jaar. Een vast team van begeleiders verzorgt de lessen op de zaterdagmorgen.
We varen in meerdere boottypes. In het zomerseizoen roeien we vooral in skiffs en dubbel2’s (smalle scherp gesneden, slanke bootjes). In het winterseizoen varen we in de C-boten (bredere boten) met een stuurman voor extra veiligheid.

Elke zaterdagmorgen van 10.15 tot 12.15 is de training en instructie voor de beginners en gevorderden. Na een korte uitleg mag iedereen zijn boot te water leggen en kunnen we wegvaren.

Training

Onder begeleiding van een motorbootje varen wij naar Rijsoord en naar Heerjansdam (6-8 km). Onderweg worden oefeningen gedaan om de techniek te verbeteren en/of nog sneller te gaan roeien. Ook is er altijd tijd voor een paar wedstrijdjes om de krachten te meten met je mederoeiers. Ondertussen wordt onze conditie steeds beter door al die kilometers in de boot.

Na het roeien helpt iedereen elkaar om alles netjes op te ruimen. Na een korte evaluatie is de training rond 12.15 afgelopen. Als het weer te slecht is om naar buiten te gaan, maken we gebruik van de ergometers die binnen staan. Hierop oefenen we onze techniek en houden wedstrijden in het zo snel mogelijk roeien van vaste afstanden.

In de zomer zijn we ook op dinsdagavond van de partij, maar dan moet je wel al redelijk kunnen roein. Op deze avonden is er meer aandacht voor het trainen op conditie, maar ook de techniek is altijd nog te verbeteren.

’s Winters als het water dikker wordt kunnen we meedoen aan de indoortraining, op maandagavond.

Examens

Een paar keer per jaar zijn er examens. Wij oefenen de exameneisen tijdens onze lessen op zaterdag, zodat je grote kans hebt om te slagen.

We hebben niet alleen praktijkexamens maar ook een theoretisch examen. In dit examen zitten alle regels over het vaarwater, bootonderdelen en commando’s. Alle jeugdexamens zijn volgens de normen van de KNRB en worden afgenomen door de afroeicommissie van onze roeivereniging.

Wedstrijden

Om niet alleen tegen je eigen maatjes te racen, gaan we ook naar jeugdwedstrijden. Voor de wedstrijd gaan we natuurlijk de afstand of de behendigheidsbaan oefenen zodat je helemaal klaar bent voor de wedstrijd. Dit is altijd een erg gezellige dag, zeker als we winnen!

Roeikampen

Naast het roeien hebben we ook andere activiteiten zoals de roeikampen. We hebben het zomerkamp en het winterkamp.

Het zomerkamp is altijd net voor de zomervakantie; heel actief maar vooral heel erg gezellig. Een onderdeel dat er altijd in zit, is het avond-roeien. Roeien met allemaal lichtjes op de boot in de schemering. Ook testen we de omsla-en-erin-klimmen vaardigheid van iedereen. Dit alles staat onder goede en gezellige begeleiding.

Het winterkamp is aan het begin van de kerstvakantie. We gebruiken dan het park naast de roeivereniging voor ons grote geheimzinnige en ijskoude nachtspel. Ook kijken we ook terug op het voorbije jaar, en maken we plannen voor het nieuwe jaar.

Pak de boot vast vóór de riemen

Maak een flinke watertrap en hijs het bovenlichaam over de boot

Breng de riemen in

Breng eerst de riem in aan de tegengestelde zijde van de boot. Draai de bladen horizontaal

Breng de riemen bij elkaar

Neem de handvaten van beide riemen in één hand

Nog een flinke watertrap

Doe een flinke watertrap en ga op de rand van de boot zitten terwijl de riemen nog steeds bij elkaar…

Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2012 JoomlaWorks Ltd.

Proefles

Als jij denkt dat onze sportvereniging iets voor jou is, kom dan langs voor een proefles Daarna kan je altijd nog beslissen of je verder gaat. Voor meer informatie kan je contact opnemen met het jeugdteam of kom langs bij ons op de vereniging!

Weerdata